Vámháború: egy újabb jelentős autógyártó csatlakozott a globális versenyhez


A Nissan a következő három hónapban visszafogja legnépszerűbb amerikai modelljének, a Rogue SUV-nak a gyártását Japánban. A japán autógyártó ezzel csatlakozik azon globális járműgyártók sorához, amelyek kénytelenek módosítani termelési terveiket az Egyesült Államok által bevezetett új importvámok miatt.

Donald Trump amerikai elnök döntése, amely szerint 25%-os vámot vezetett be a külföldön gyártott autókra, jelentős mértékben átalakította a globális autóipari ellátási láncot. Ez a lépés nemcsak a nemzetközi kereskedelmet befolyásolta, hanem a gyártási folyamatokat és a fogyasztói árakat is felforgatta.

A Nissan különösen érintett a kérdésben, mivel az Egyesült Államok a legfontosabb piaca

A tavaly eladott járművek több mint 25%-a erre a piacra került, és ezeknek a jelentős hányadát Japánban vagy Mexikóban készítették.

A vállalat tervei alapján május és július között 13.000 járművel csökkenti a Rogue modell gyártását a délnyugat-japáni Kjúsún található gyárában. Ez a mértékű csökkentés az idei év első negyedévében az Egyesült Államokban értékesített 62.000 Rogue több mint egyötödét jelenti.

A Nissan legnagyobb gyárának, a kjúsúi üzemnek a munkatársai májustól júliusig csökkentett munkaidővel fognak dolgozni, és bizonyos napokon a termelés teljesen leáll. Az üzem továbbra is két műszakban működik majd. Az autógyártó a jövőben a vámhelyzet alakulását figyelembe véve újraértékeli a termelési körülményeket.

Trump hétfőn azt nyilatkozta, hogy mérlegeli az autóipari vámok megváltoztatását, mivel a gyártóknak némi időre van szükségük a helyzet kezeléséhez.

A Nissan közleményében kijelentette, hogy felülvizsgálja termelési és ellátási lánc műveleteit a hatékonyság és fenntarthatóság optimális megoldásainak azonosítása érdekében. A vállalat elkötelezett amellett, hogy alkalmazkodjon a piaci változásokhoz, miközben előtérbe helyezi a munkaerőt és a termelési kapacitásokat.

Megközelítésünk átgondolt és megfontolt lesz, miközben navigálunk mind az azonnali, mind a hosszú távú hatások között"

- olvasható a hivatalos közleményben.

A Nissan Rogue tavaly az Egyesült Államok legkeresettebb modellje volt, hiszen közel 246 000 darabot értékesítettek belőle, ami a cég teljes amerikai járműeladásainak több mint negyedét jelenti. A Rogue gyártása a Tennessee állambeli Smyrnában is folyik, ahol a Nissan nemcsak a keresletet, hanem a termelést is fenntartja. A legfrissebb bejelentés szerint a vállalat úgy döntött, hogy nem csökkenti a gyártási kapacitást, és továbbra is két műszakban dolgozik a Rogue modellek előállításán, elkerülve ezzel a tervezett áprilisi leállást.

A Nissan már a vámok bevezetése előtt megkezdte a globális kapacitásának 20%-os csökkentését célzó átfogó átalakítási terv kidolgozását. Az új vezérigazgató, Ivan Espinosa, komoly nyomás alatt dolgozik azon, hogy revitalizálja a vállalat működését, különösen az Egyesült Államokban, ahol az elöregedett modellkínálat és a hibridek hiánya komoly kihívásokat jelentett. Az utolsó pénzügyi év során a Nissan már három alkalommal is módosította nyereség-előrejelzését lefelé.

Related posts