Év közbeni módosítások várhatóak a MÁV menetrendjében | 24.hu

Május közepétől új expresszvonatok fognak közlekedni, amelyek javítják a pénteki és vasárnapi közlekedési lehetőségeket Budapest és Pécs, valamint Debrecen, Nyíregyháza, Záhony és Miskolc között. A főváros és Pécs között a Tenkes expressz, Kazincbarcika felé a Sajó expressz, míg Debrecen, Nyíregyháza és Záhony irányába az új Campus expressz biztosítja a közvetlen kapcsolatot. A MÁV keddi tájékoztatása szerint ez a fejlesztés jelentősen megkönnyíti az utazást a hétvégi kirándulások és látogatások során.
A legújabb hírek szerint Románia schengeni övezethez való csatlakozása révén a nemzetközi vonatok tartózkodási ideje jelentősen csökken a határállomásokon. Májustól a Debrecen-Nyírábrány és a Békéscsaba-Kötegyán-Nagyszalonta járatokon mindez még kényelmesebb utazást tesz lehetővé. Különösen a Nagyszalonta és Magyarország közötti vonalon napi hét pár vonat fog közlekedni, így az utazás rugalmasabbá és egyszerűbbé válik az utasok számára.
A schengeni övezet kiterjesztése révén megszűntek a határellenőrzések a Romániával közös határállomásokon, ami jelentős könnyebbséget hozott az utazók számára. Ennek következményeként, a MÁV és a román CFR Călători vasútvállalat közötti tárgyalások eredményeként, 10-30 perccel rövidülnek a várakozási idők a Debrecen-Nyírábrány és a Békéscsaba-Kötegyán-Nagyszalonta vonalakon. Csak a legszükségesebb határállomási forgalmi és technológiai időket tartják meg. Ezzel összhangban módosul a menetrend, például a Corona InterCity és a Szamos EuroCity járatai esetében, a Békéscsaba, Gyula és Nagyszalonta közötti vonatforgalmat pedig sűrítik, hogy még kényelmesebbé tegyék az utazást.
A Kőbánya-Kispestről 13:27 és 17:27 között óránként közlekedő G43-as vonatok (3544, 3516, 3526, 3536 és 3546) május 12-től kezdődően megállnak Dinnyés megállóhelyen is. Ez a változás jelentős mértékben növeli a közlekedési lehetőségeket a település lakói számára, így még kényelmesebbé válik a közösségi közlekedés igénybevétele.
A MÁV-csoport legutóbbi menetrendi fejlesztései révén számos vidéki nagyvárosban bővítette az üzemidőket, lehetővé téve, hogy az utasok korán reggel, késő este vagy akár éjszaka is kényelmesen utazhassanak. Korábban Pécsre 19:53-kor, míg Pécsről 19:14-kor indult az utolsó vonat. A hétvégi utazási igények növekedése miatt a tanítási időszakban péntekenként a Déli pályaudvarról 21:15-kor, míg vasárnaponként Pécsről 21:26-kor új járat, a Tenkes Expressz, áll forgalomba. Ez a klímával felszerelt, alacsonypadlós FLIRT motorvonat a Déli pályaudvar és Pécs között megáll Budapest-Kelenföldön, Pusztaszabolcson, Sárbogárdon, Dombóváron, Sásdon és Szentlőrincen, így még kényelmesebbé téve az utazást.
A tanév során, pénteki közlekedési rend alapján, egy új Sajó expresszvonat indult, amely közvetlen összeköttetést teremt a főváros és Borsod harmadik legnagyobb városa, Kazincbarcika között. A vonat minden pénteken 16:55-kor hagyja el a Keleti pályaudvart, és 19:28-kor érkezik meg a célállomásra. Az utazás során a modern, akadálymentesített és légkondicionált FLIRT járművek kényelmét élvezhetik az utasok. Az expressz útközben megáll Gödöllőn, Miskolc-Gömöri állomáson, Sajóecsegen és Sajószentpéteren is, lehetőséget adva a helyi utasoknak is az utazásra.
A vasárnaponként Kazincbarcikáról 16:30-kor a Keleti pályaudvarra induló Sajó expressz, valamint a Miskolcról 15:48-kor Kazincbarcikára tartó 5446-os számú vonat a nyári főszezonban, vagyis a vakáció időszakában nem közlekedik. Ennek oka a csökkentett utasforgalom, amelyet ebben az időszakban tapasztalunk.
A tanítási időszak alatt péntekenként és vasárnaponként új Campus expresszvonat biztosít közvetlen kapcsolatot Budapest és Debrecen, valamint Nyíregyháza között. Emellett vasárnaponként Záhony is elérhető a fővárosból. A Campus expressz péntekenként FLIRT motorvonattal indul a Nyugatiból 17:55-kor, és 21:20-kor érkezik meg Nyíregyházára. Vasárnap pedig egy nagykapacitású KISS motorvonat indul Záhonyból 13:03-kor, amely 18:04-kor érkezik a Nyugati pályaudvarra.
A délutáni és esti órákban közlekedő Tokaj és Nyírség InterCity vonatok mentesítő járatként is funkcionálnak, ezáltal segítve a zsúfoltság csökkentését.
Románia schengeni övezethez való csatlakozása lehetővé tette, hogy a nemzetközi vonatok tartózkodási ideje a határállomásokon jelentősen lerövidüljön. Ennek eredményeként Nyírábrányban is megszűnnek a hosszú várakozások, ami kényelmesebbé teszi az utazást.
A Debrecenből Szatmárnémetibe 8:16-kor elinduló vonat (6822) nyírábrányi megállásának hossza 14 percre nő, míg a 17:05-kor Nagybányára induló Szamos EuroCity (EC 686) megállási ideje 15 percre bővül. Ezzel szemben a Debrecenből Brassóba 20:40-kor továbbhaladó Corona InterCity (IC 407) esetében a tartózkodási idő 29 perccel csökken.
A Nyírábrányból eddig 6:05-kor Budapestre induló Corona InterCity (IC 406) mostantól 5 perccel korábban, 6:00-kor hagyja el a megállót, így Debrecenig is hamarabb érkezik. Ezen kívül a Nagybánya irányából érkező Szamos EuroCity (EC 687) tartózkodási ideje Nyírábrányban csökken, ami lehetővé teszi, hogy Nyírábrány és Debrecen között 10 perccel korábban közlekedjen. Az új indulási időpontja 10:19.
A Békéscsaba-Gyula-Sarkad-Nagyszalonta városláncolat között sűrítik a közlekedést. Május közepétől Nagyszalonta, Arany János szülőhelye, már napi 7 pár vonattal kapcsolódik az anyaországhoz a korábbi napi 2 pár nemzetközi vonat, így jelentősen javultak az eljutási lehetőségek, emellett a kötegyáni határállomáson csökkentek a tartózkodási idők.