Trump vámintézkedései jelentős hatással voltak az Egyesült Államok legnagyobb kikötőjére, ami 19%-os csökkenést eredményezett az import volumene terén.


Május hónapban a legnagyobb amerikai tengeri kereskedelmi csomóponton, a Los Angeles-i kikötőnél, 19%-os csökkenés tapasztalható az importforgalomban. Ez a jelentős visszaesés közvetlenül Donald Trump vámháborújának következménye. A kikötő vezetője figyelmeztetett, hogy a helyzet hatásai rövid időn belül megjelennek az amerikai üzletek polcain is, ami aggasztó jele a kereskedelmi dinamika változásának.

Az Egyesült Államok legnagyobb kereskedelmi kikötőjében tapasztalt importforgalom 19%-os csökkenést mutatott az előző hónaphoz viszonyítva.

Donald Trump elnöki vámintézkedései nyomán kialakult helyzet következményei.

"Szezonálisan lassú időszakon megyünk keresztül" - nyilatkozta pénteken Gene Seroka, a Los Angeles-i kikötő ügyvezető igazgatója újságíróknak. Seroka kiemelte, hogy az amerikai vállalkozásokat magas vámok és gazdasági bizonytalanság nehezíti, pedig általában most kezdődne a legforgalmasabb időszak. Ennek következményei hamarosan a boltok polcain is meg fognak mutatkozni.

"Már túl vagyunk a nyári divat időszakán, és most a közelgő iskolakezdés, Halloween és az év végi ünnepek előkészületeire fókuszálunk" - nyilatkozta Seroka. "Ezekhez az időszakokhoz szükséges termékeknek már ideje megérkezniük, de sajnos a készletekben nem látom őket."

A forgalom visszaesésének hátterében elsősorban a Kínával üzletelő importőrök és kiskereskedők állnak, akik Trump kereskedelmi háborúja miatt bizonytalan helyzetbe kerültek. Áprilisban a kínai termékekre kivetett vámok elérték a 145%-ot - ezek a szállítmányok májusban érkeztek meg Dél-Kaliforniába.

Miközben az importforgalom átmenetileg újra növekedésnek indulhat, ha az Egyesült Államok és Kína közötti megállapodás eredményeként csökkentik a legnagyobb mértékű vámokat,

a kínai árukra kivetett terhek továbbra is sok cég számára elviselhetetlenek.

"A végén az a helyzet, hogy most másfélszer annyiba kerül kínai árut venni, mint az év elején, és ez minden termékkategóriát drágít" - mondta Seroka.

Májusban a Los Angeles-i kikötőben összesen mintegy 717 ezer konténernyi áru (TEU) fordult meg - ebből körülbelül 356 ezer volt import, ami 19%-os csökkenés az előző hónaphoz és 9%-os visszaesés 2024 májusához képest.

Az export teljesítménye egyre gyengébben alakul: csupán 120 ezer konténer hagyta el a kikötőt, ami már a hatodik hónapja tartó, az előző évhez képest tapasztalt visszaesés. Seroka úgy véli, hogy a helyzet mögött elsősorban a más országok által bevezetett megtorló vámintézkedések állnak, különös figyelmet fordítva az amerikai mezőgazdasági és ipari termékekre.

Related posts