Tóth Ildikó úgy véli, hogy a színpadi tevékenység nemcsak szellemileg, hanem fizikailag is rendkívül jótékony hatással van az emberre, és képes megőrizni az egészséges állapotot.
Az élet fontos alapkérdéseit feszegeti a Radnóti Színház új bemutatója. Tóth Ildikó, a Gyerekek című előadás egyik főszereplője nemcsak a darab üzenetéről, hanem a próbák fontosságáról is beszélt az InfoRádióban.
A Radnóti Színház megnyitotta kapuit a 2025/26-os évadra, bemutatva legújabb produkcióját. Lucy Kirkwood „Gyerekek” című drámáját Fehér Balázs Benő rendezésében láthatjuk, a színpadon pedig Kováts Adél, László Zsolt és Tóth Ildikó osztják meg tehetségüket a közönséggel. A teátrum friss műsora izgalmas élményeket ígér!
"A darabokat gyakran jutalomjáték címkékkel díszítik, de kétségtelen, hogy három kiváló karaktert alkottak meg benne, rendkívüli profizmussal, lenyűgöző humorral és iróniával" – osztotta meg Tóth Ildikó az InfoRádióban. A színésznő a Gyerekek című mű kapcsán hangsúlyozta, hogy kulcsfontosságú feladat volt a darabban rejlő lélektani mélységek feltárása. Meg kellett érteniük a karakterek közötti dinamikákat, összefonódásokat és ellentéteket, ami miatt igazán élvezte a közös munkát. Emlékeztetett arra, hogy csaknem két héten át egy asztalnál ülve beszélgettek, és úgy véli, ez különösen meghatározó volt az előadás sikerének megalapozásában.
A történetről annyit árult el, hogy három idősebb atomfizikus találkozik, akik fiatal korukban egy atomerőmű megépítésében vettek részt, majd négy évtized múltán a Tóth Ildikó formálta karakter ismét felkeresi az akkor már nyugdíjas párként élő két volt kollégáját, mert egy földrengés és szökőár miatt megsérül a nukleáris létesítmény. Ez adja a konfliktushelyzetet, amelyet a szereplők megpróbálnak kibogozni, de közben alapvető emberi kérdésekre keresik a válaszokat. A színésznő szerint a legfontosabb talán a halálhoz való viszony, amely generációnként eltérő, de előbb-utóbb mindenkit elkezd foglalkoztatni, de kiemelte, az öregedés problémáját is, hogy miként lehet azét tenni, hogy egészséges, teljes szépkort élhessen valaki.
"Én is hamarosan a hatvanas éveimbe lépek, és fontos számomra, hogy aktív maradhassak, ne legyek kiszolgáltatva a körülöttem lévő világ hatásainak" - osztotta meg Tóth Ildikó. Hozzátette, hogy a darab számos alapvető kérdést érint, amelyekkel érdemes elgondolkodni.
A színművésznő arról is beszélt, hogy a színpadi munka szellemileg és fizikailag is nagyon jól konzervál, mert "olyan fizikai és szellemi megterhelést jelent színpadon lenni, amihez nagyon strammnak kell lenni". Mint elmondta, a darab csak egy óra negyven perc, de mindhárman végig a színpadon vannak, és a eléggé el is fáradnak. "Azért húszévesen nem volt így..." - tette hozzá.
"Amikor az ember eljut arra a pontra, hogy egy történetet hitelesen és pontosan tud átadni, vagy egy helyzetet mélyen megélni, és ezt az élményt az adott esten magas színvonalon tudja megvalósítani, akkor még ha fáradtság is gyötri, az a fáradtság egyfajta kellemes beteljesülést hoz" – fogalmazott Tóth Ildikó. Hozzátette, hogy a két játszótársa, Kováts Adél és László Zsolt mellett különösen fontos szerepet játszott a rendező, Fehér Balázs Benő is, aki bár még csak a negyvenes évei elején jár, rendkívüli érzékenységgel és precizitással, valamint átfogó figyelemmel irányította a próbát.
"Az próbaidőszak valóban különleges élmény volt számomra. Mindig is meg voltam győződve arról, hogy a próbafolyamat során felhalmozódó pozitív energiák magukkal ragadják a színpadon zajló eseményeket, és ez a varázs még a nézők felé is átjárja a teret" - osztotta meg Tóth Ildikó.



