Fedezd fel a rejtélyes magyar szállodamágnás által kínált nyaralást, amely minden eddigi elképzelést felülmúl! Ilyen különleges élményt még senki sem tapasztalt eddig.


Zentai Péter, a Hilaris Hotels megálmodója, kiérdemelte a 2024-2025-ös Az Év Turisztikai Szakembere díjat, valamint az Utazó Magazin szavazásán az Év Szállodalánca elismerést is begyűjtötte. A vállalkozó véleménye szerint a vidéki wellness szállodák komoly hátrányban vannak a fővárosi konkurenciával szemben, ám éppen itt látja a lehetőséget a magyar családok igényeinek kielégítésére. A Hilaris Hotels az első a hazai piacon, amely bevezette a "nyaralj most, fizess később" programot; ennek keretében a vendégek kamatmentes részletfizetéssel élvezhetik a pihenést. Zentai emellett tengerentúli terjeszkedést tervez, és érdekes módon nem autót, hanem árvaházakat és állatmenhelyeket szeretne a bakancslistájára felvenni.

Hétfőn Zentai Pétert választották a 2024-2025-ös év turisztikai szakemberének az Utazó Magazin olvasói szavazatai alapján, és emellett az év szállodalánca díjat is neki ítélték. Az Index exkluzív interjújában a milliárdos a turizmus aktuális kihívásairól, a Hilaris Hotels irányításáról és a terjeszkedési terveiről beszélt. Különösen izgalmas bejelentésre készül, melynek várhatóan világszerte nagy visszhangja lesz, és mindenki a csodájára fog járni.

Egy korábbi, rendkívül népszerű interjúnkban alaposan feltártuk azt a titokzatos üzletembert, akit a turizmus.com 2024-es Top 50 a turizmusban című kiadványában az iparág ötven legmeghatározóbb alakja között tartanak számon.

Zentai Péter elismerése nem csupán véletlen egybeesés; a Hilaris Hotels olyan innovációkat hozott létre, amelyekre eddig senki sem merte vállalni a kockázatot Magyarországon. A legfigyelemreméltóbb újdonság a kamatmentes részletfizetési lehetőséggel kínált nyaralások bevezetése volt, amely valóban új színt hozott a hazai turizmus világába.

"Magyarországon a turizmusban egyedülálló módon alkalmazzuk ezt a rendszert" - mondja Zentai. Szerinte ez nem marketingfogás, hanem valódi segítség azoknak a családoknak, akik szeretnének kikapcsolódni, de éppen nincs pénzük rá. Nyáron elmehetnek nyaralni, és télen fizetik ki. Természetesen szigorú előbírálat után vehető csak fel a hitel, amelyről banki algoritmusok gondoskodnak.

De ez csak a jéghegy csúcsa. A Hilaris Hotels ökokörnyezetet épített, bio-üzemeltetést vezettek be, és olyan vendégcsomagokat állítottak össze, hogy a vendégek minél tovább akarjanak maradni. Állítása szerint mindezt úgy, hogy a magyar családok ki is tudják fizetni.

A Hilaris Hotels üzleti modelljének alapköve, hogy saját tulajdonú épületeket üzemeltet, nem bérelt ingatlanokat. Zentai Péter szerint ez döntő versenyelőnyt jelent a piacon. "Eltérünk más szállodaüzemeltetőktől, akik bérelt épületeket működtetnek. Ez utóbbi modell esetében rendszerint konfliktusok alakulnak ki a tulajdonos és az üzemeltető között. Az én célom, hogy mindig a legmagasabb minőségű szolgáltatást nyújthassam, és ez akár magasabb beszerzési költségeket is megér.

Ezzel szemben egy bérelt épület tulajdonosa költségeket akar optimalizálni, ami állandó érdekellentétekhez vezet a karbantartásban és a fejlesztésekben".

"Számomra előnyös, hogy kiváló minőségben tartom az épületet, hiszen a saját tulajdonom. Célom, hogy a vendégélményt a lehető legmagasabb szintre emeljem" - hangsúlyozta Zentai. Ez pozitív spirált eredményez:

A portfólió robosztus növekedése egyértelműen visszatükrözi ezt a stratégiát: májusban négy új egységgel gazdagodott a lánc, és Zentai megosztotta velünk, hogy "az év végére húsz szálloda körüli célokat tűztünk ki, és ha a körülmények kedvezően alakulnak, akár ennél is több lehetőségünk nyílhat".

Jelentős bővülési szakaszba lépett a Hilaris Hotels: májustól újabb négy magyarországi szállodával gazdagodik a portfólió, megerősítve ezzel jelenlétét a hazai hegyvidéki és balatoni régiókban egyaránt.

A Bükk hegység festői környezetében található Szalajka Liget Hotel és Apartmanházak, valamint a közvetlen szomszédságában lévő Szalajka Relax Park májusban kerültek Zentai Péter tulajdonába. A természetközeli elhelyezkedésű szállodák a Hilaris filozófiájához illeszkedve az aktív pihenésre vágyó vendégek számára is kínálnak komplex kikapcsolódási lehetőséget.

E párhuzamos fejlemények keretében a Hilaris Hotels hivatalosan is belépett a balatoni turizmus színterére. Május közepétől a tulajdonosi körhöz már korábban tartozó, de eddig más üzemeltető által vezetett négycsillagos Residence Hotel Balaton, valamint az ötcsillagos Reed Luxury Hotel ezentúl a Hilaris Hotels név alatt működik. Továbbá, május végén megnyitja kapuit a teljes mértékben felújított Villa MyLake Zamárdiban, ezzel is gazdagítva a szállodalánc vízparti ajánlatait.

Jelenleg több országban folynak akvizíciós tárgyalásaink, amelyek célja, hogy az év végére 1200-1500 szobás kapacitást érjünk el. Emellett szeretnénk átlépni a 10 milliárd forintos éves árbevételt is. Ezzel a Hilaris Hotels Közép-Európa egyik vezető szállodaláncává válhat, olyan márkává, amely a prémium minőséget kínálja megfizethető áron.

A Hilaris Hotels innovatív megoldással közelítette meg az ausztriai munkaerő-problémát: úgy döntöttek, hogy egy teljes szállodát vásárolnak, hogy így biztosítsanak szállást a magyar munkavállalóik számára. Zentai véleménye szerint ez volt az egyetlen reális lehetőség, mivel a hagyományos apartmanbérlés számos nehézségbe ütközött.

Januárban egy apartman bérbe adható síelőknek, de számunkra, a munkavállalók számára is lehetőségként szolgálhat - azonban sosem tudunk versenyezni a síelési árakkal.

A magyar munkavállalók most olyan ellátásban részesülnek, amely valóban példaértékű: ingyenes szállás, napi háromszori étkezés, és ami különösen figyelemreméltó, hogy a családtagjaik is vendégül láthatók, ha látogatóba érkeznek hozzájuk. Az étkezések minősége pedig nem csupán kielégítő, hanem a vendégek szintjén áll, hiszen Krausz Gábor executive chef által megkomponált ínycsiklandó falatok várják őket.

Jelenleg 80-120 magyar munkavállaló tevékenykedik az ausztriai Hilarisnál, a szám attól függően változik, hogy mennyire aktív a szezon. Zentai ambiciózus terve, hogy tengerparti szállodákkal bővítse portfólióját, lehetővé tenné, hogy ugyanazok az emberek télen sípályákon, nyáron pedig a tengerparton dolgozhassanak. Ezzel az egész éves munkalehetőség biztosításával a maximális jövedelem elérése válna lehetővé.

A milliárdos az Indexnek felfedte a Hilaris Hotels talán legambiciózusabb tervét, a tengerentúli expanziót. Bár a pontos célterületet még nem közölheti, annyi biztos, hogy szeretne magyar cégcsoportjában óceánparti területeket megszerezni és azokat "a legmagasabb színvonalon fejleszteni".

A biztonság számunkra elsődleges fontosságú. A lízing alapú tulajdonlás sokszor kiszámíthatatlan, ami nem felel meg az elvárásainknak. Éppen ezért olyan területeket keresünk, ahol teljes tulajdonjogot szerezhetünk, és ahol lehetőség nyílik a fejlesztésre. Célunk egyértelmű:

"Szeretnénk bekerülni a világ ötven legjobb szállodája közé. Olyan létesítményt szeretnénk létrehozni, amelyre az egész ország büszke lehet - egy magyar terméket, egy magyar resort komplexumot, amely egyedülálló szolgáltatáscsomagot kínál világviszonylatban is."

A projekt bonyolultságát jól tükrözi, hogy komoly informatikai fejlesztések és modern technológiai háttér szükséges a megvalósításához. A munkaerő kérdése is összetett: „Teljes mértékben magyar csapattal nem lenne lehetőségem a távoli helyszín működtetésére, de a vezetőség és a menedzsment jelentős része magyar származású lenne.”

Visszatérve a magyar vidéki szállodák üzemeltetésének nehézségeire, Zentai Péter nyíltan osztotta meg gondolatait. "Komoly kihívásokkal nézünk szembe a vidéki szállodák működtetése során" – hangsúlyozta, majd alaposan elemezte a hármas hátrány jellegét:

Zentai optimizmusa töretlen: 2024-ben a lánchoz tartozó Ambient Hotel Baranya megyében a négycsillagos szállodák között kiemelkedett, és elnyerte a legjobbnak járó címet. "Ezt a sikert munkatársaim elkötelezett munkájának tudom be, akik minden figyelmüket a vendégek igényeinek kielégítésére és a magas színvonalú szolgáltatás fenntartására összpontosították."

A Balaton még mindig nyáron a legvonzóbb, amikor a napsütés, a strandok és a fesztiválok életre keltik a régiót. Amikor azonban beköszönt az ősz, leszáll a balatoni kettős átok: a vendégek úgy gondolják, hogy minek menjenek oda, úgysincs nyitva semmi, míg a vendéglátósok azt mondják, miért nyissanak ki, ha úgy sem jön senki - mutattuk be korábbi cikksorozatunkban.

A Hilaris Hotels májusban újabb szállodákkal gazdagította balatoni kínálatát, így természetesen Zentai Péter véleményére is kíváncsiak voltunk a balatoni turizmus nyári időszakon kívüli stagnálásáról. Kijelentette, hogy a Balatonon jelenleg csupán három hónapra tehető a turisztikai szezon, legjobb esetben négy hónapra. A téli időszakban viszont a partok zöme szinte teljesen elnéptelenedik.

"A bicikliversenyektől kezdve a múzeumok éjszakai rendezvényein át, egészen a böllérfesztivál izgalmas eseményeiig, rengeteg programot lenne szükséges hatékonyan koordinálni, amihez elengedhetetlen az állami támogatás és szervezés."

- állítja Zentai. Már most is jól látszik a jövő: tehetős budapesti családok költöznek a Balaton partjára, ahol home office keretein belül dolgoznak, és csupán hetente néhány alkalommal utaznak vissza a fővárosba. A gyerekek helyben tanulnak, ami nyugodtabb életstílust eredményez, és az emberek kiegyensúlyozottabbak, boldogabbak lettek.

Zentai véleménye szerint a Balaton szálláshelyei még mindig az fejlődés korai szakaszában vannak. "Ahogyan a Garda-tó, a Comói-tó vagy a Genfi-tó is jelentős átalakuláson ment keresztül, úgy a Balatonban is hatalmas lehetőségek rejlenek a minőségi szolgáltatások terén."

Ehhez szerinte meg kell törni azt a beidegződést, hogy a déli part a családosoké, az északi pedig a gazdagoké. Zentai szerint mindkét parton kellenek luxusszállodák és olcsóbb alternatívák is - a vegyes kínálat lesz a nyerő kombináció.

A Hilaris Hotels tapasztalatai alapján a konferenciaturizmus világa az utóbbi években drámai átalakuláson ment keresztül. "A hagyományos, nagyszabású kongresszusokat fokozatosan felváltják a kisebb létszámú, személyre szabott vállalati események – mint például képzések, workshopok, csapatépítő programok és regionális találkozók" – mondják a szakértők.

A LifeStyle Hotel Mátra, a lánc legnagyobb befogadóképességű szállodája, ideális választás 200-250 fős rendezvények lebonyolítására. Az impozáns környezet és a modern felszereltség garantálja a felejthetetlen élményeket és sikeres eseményeket.

Zentai véleménye szerint manapság elengedhetetlen, hogy a legmodernebb technológiai megoldások, egészségtudatos étkezési lehetőségek és szakmai programokat követő szórakozási lehetőségek álljanak rendelkezésre. Ennek megfelelően a Hilaris Hotels szállodák komplex élménycsomagokat kínálnak, amelyek magukban foglalják a wellness szolgáltatásokat, bowling lehetőséget, játéktermeket, túrázási programokat, továbbá speciális terápiás eljárásokat, mint például a krioterápia vagy az oxigénterápia.

A vállalkozó egyre inkább azt észleli, hogy a vállalati ügyfelek árgus szemmel figyelik a költségeket, és jelentősen megnövekedett az árérzékenységük. A második negyedév statisztikái szerint csökkent az ajánlatkérések és foglalások volumene, sőt, még az év végi rendezvények tervezése is jóval óvatosabban zajlik, mint azt korábban megszokhattuk.

"A vállalatok egyre inkább tudatosan keresik azokat a helyszíneket, ahol a munka és a feltöltődés harmonikusan összhangba hozható."

„A Hilaris Hotels küldetése, hogy a kis- és középvállalatok számára olyan rendezvényszervezési megoldásokat nyújtson, amelyek nemcsak költséghatékonyak, hanem rugalmasak és inspirálóak is” – emelte ki Zentai. Véleménye szerint az állam szerepvállalása a budapesti hivatásturizmusban pozitív irányba mutat, de fontos lenne, hogy ezt a támogatást a vidéki városokra is kiterjesszék. Debrecen, Szeged és Győr például óriási lehetőségeket rejtenek magukban ezen a téren.

Zentai Péter életcéljai talán meglepőek azoknak, akik a sikeres üzletemberek világában vagy a milliárdosok csillogó életének részleteibe merülnek.

"A bakancslistámon egészen más dolgok szerepelnek. Elsősorban a hátrányos helyzetűek támogatása szerepel a céljaim között"

A vállalkozó szavaiból világosan kiderül, hogy milyen ambiciózus tervei vannak: "Célom egy szociális kórház létrehozása, valamint egy óvoda, de kiemelt figyelmet szentelek egy madár- és állatmenhely megvalósításának is. Ezeket hosszú távon szeretném működtetni." Kollégáival emellett azon is dolgoznak, hogy árvaházakat támogassanak, hiszen "a gyerekek a jövő zálogai, hazánk legértékesebb erőforrásai. Azok, akik a gyerekek oktatásába fektetnek, a közös jövőnk és jólétünk érdekében cselekszenek" – osztotta meg elképzeléseit.

Zentai hangsúlyozza, hogy a hátrányos helyzetű társadalmi csoportok védelme mellett kiemelt figyelmet érdemel a kiszolgáltatott állatokkal szembeni kegyetlenség is. "Ezek az élőlények nincsenek megfelelő érdekképviselettel ellátva, és sajnos senki sem áll ki az ügyük mellett" - mondja.

A vállalkozó saját tapasztalataival is példálódzik: "Négynél több éve élek együtt a mentett kutyámmal, akit Diablo névre kereszteltem, és már 13 esztendős." Kifejezetten egy idős kutyát fogadott örökbe, mivel úgy véli, hogy az idősebb állatokra gyakran kevesebb figyelem jut.

- hangsúlyozta. Hozzátette: "Nem szégyen időnként gyengédnek lenni és támogatni nemes ügyeket."

A Hilaris Hotels már most is valósít meg társadalmi felelősségvállalási programokat. A "Nőjünk együtt!" elnevezésű faültetési program keretében minden szállodájuknál fákat ültetnek, és ebbe a programba szeretnék bevonni a helyi közösségeket is. Az általános iskolás gyerekeket célozza meg elsősorban a program, mert Zentai szerint "a fiatalok gondolkodásmódján még hatékonyan tudunk pozitív irányban változtatni". Zentai Péter egy régi sakkbölcsességgel magyarázza filozófiáját:

Ez a gondolat határozza meg egész világlátását, amelyet az üzleti életben is alkalmaz, amikor partnerei vagy éppen versenytársai pozíciójába képzeli magát, de az állatvédelemben megfogalmazott álláspontjának is a gerincét képezi.

Zentai szerint vannak, akiknek nincs hangjuk ebben a világban. Az elkeseredettek, akik nem tudnak kitörni, akik nem tudják hallatni a hangjukat. A természet, az állatok, a kiszolgáltatottak - mind néma szereplők egy olyan világban, ahol csak a hangosak érvényesülnek. "Az életemben még nagyon sok mindent szeretnék elérni, de ezek a bakancslistás történetek kiemelten szerepelnek".

Ez a sakkfelállás-filozófia irányítja őt: "Tedd magad a másik cipőjébe, és nézd a világot az ő perspektívájából!"

Related posts