NER-es vállalatok hirdetési lehetőségeket keresnek a BKV reklámfelületein, miközben Baranyi Krisztina egy új, innovatív rendszert szeretne bevezetni.


A tavalyi 987 millió forint után idén a BKV már egymilliárdos bevételre számít reklámfelületei révén – olvasható a Népszavában. Ugyanakkor a hirdetési lehetőségeket kihasználó cégek bevételei ennek a többszörösét teszik ki. A jelentős összegek zöme magánvállalatokhoz vándorol, mint például a JCDecaux Hungary Zrt., a Peron Reklám Kft., a Publimont Kft., a Promix Zrt. és a Metró Reklám Kft., amelyek különböző, akár már huszonöt évvel ezelőtti szerződések alapján működnek. Érdekes, hogy a Peron tulajdonosai között megtalálható egy Mészáros Lőrinchez köthető magántőkealap, valamint a korábban a DK-nak tanácsokat adó Páva Zoltán is. A legnagyobb hirdetési cég, a Publimont, szintén Mészáros érdekeltségébe tartozik.

Az elmúlt évtizedekben a meglévő megállapodásokat többször is próbálták módosítani, de a folyamat mindig valamilyen akadályba ütközött. Legutóbb 2021-ben történt, amikor a pályázat visszavonásával indokolták, miszerint "az eljárás várhatóan újra kiírásra kerül". Baranyi Krisztina, a IX. kerület polgármestere, a Fővárosi Közgyűlés májusi ülésén javaslatot tett, hogy a főpolgármester szeptemberig dolgozzon ki egy olyan koncepciót, amely a BKV reklámfelületeinek jövedelmezőbb kihasználását célozza meg. Baranyi célja, hogy a BKV saját jogán, külső partnerek közreműködése nélkül értékesíthesse reklámfelületeit.

Related posts