A BMW komolyan veszi a dolgokat, és a debreceni újdonsága igazán lenyűgözőre sikeredett!

A bajor gyártó legújabb elektromos platformja lenyűgöző hatótávval és gyorsabb töltési lehetőségekkel bővül, felülmúlva a korábbi modellek teljesítményét.
A BMW az év végén Debrecenben indítja el első újgenerációs elektromos autójának sorozatgyártását, és most először osztotta meg a Neue Klasse platform néhány izgalmas technikai részletét, amely ennek a forradalmi modellnek az alapját képezi.
A 800 V-os, hatodik generációs eDrive hajtáslánc technológia (Gen6) ígéretei szerint jelentős, akár 30 százalékot meghaladó hatótávnövekedést kínál a jelenleg elterjedt előző generációhoz viszonyítva. Ezzel párhuzamosan a töltési sebesség is 30 százalékkal nő, ami még hatékonyabbá teszi az elektromos járművek használatát.
A BMW mostantól áttér a hengeres akkumulátorcellák használatára a hagyományos prizmatikus cellák helyett, amely jelentős, körülbelül 20%-os javulást hoz az energiasűrűség terén.
A "cell-to-pack" koncepció keretében a hengeres akkumulátor cellák közvetlenül a nagyfeszültségű akkumulátor házába kerülnek beépítésre, mellőzve ezzel a moduláris gyártási lépéseket. Ezzel szemben a "pack-to-open-body" elv a nagyfeszültségű akkumulátor új szerepére világít rá, amely szerint az energiatároló egység a jármű szerkezeti felépítésének alapvető részévé válik.
A BMW Energy Master a rendszer szíve, amely az összes részegységet irányítja. Ez a központi vezérlőegység a nagyfeszültségű akkumulátoron található, és kulcsszerepet játszik a nagy- és kisfeszültségű tápegységek, valamint a nagyfeszültségű akkumulátorból érkező adatok összekapcsolásában.
Az Energy Master az elektromos motor és a fedélzeti elektromos rendszerek energiaellátását is vezérli, miközben gondoskodik a nagyfeszültségű akkumulátor biztonságos és intelligens működéséről.
A hatodik generációs hajtáslánc innovatív megoldásként egy második, kiegészítő elektromos motor technológiát integrál. Az aszinkron motor (ASM - Asynchronous Motor) működési elve eltér a hagyományos megoldásoktól: itt a forgórész mágneses mezeje nem állandó mágnesek (PMSM) vagy elektromos gerjesztés (EESM) révén jön létre, hanem az állórész indukciós hatása generálja azt.
Ez a fajta elektromos motor egy masszív fémből készült kerettel rendelkező forgórésszel működik, amelynek felépítése kompaktságával és egyszerűségével tűnik ki, így rendkívül költséghatékony megoldást nyújt. Az xDrive összkerékhajtással ellátott Neue Klasse modellek esetében az ASM motorváltozatokat az első tengelybe integrálják.
A Gen6 hajtáslánc sorozatgyártása idén nyáron indul el az ausztriai BMW Group Steyr-i gyárában, és a jövőben a Minikbe és Rolls-Royce-okba is integrálják majd ezt az innovatív megoldást.