Nem feltétlenül gyorsabb, de az új Porsche volánjánál ülni igazi élmény.


Az elektromos Porsche Macan mostantól elérhető GTS változatban is: bár nem ő a legnagyobb teljesítményű vagy leggyorsabb a sorozatban, a szakértők szerint ez a verzió kínálja a legizgalmasabb vezetési élményt.

A GTS betűk 1963 óta a Porsche sportos modellek védjegyévé váltak. Az ikonikus márka első elektromos autója, a Taycan már büszkélkedhetett egy ilyen különleges változattal, és most a második elektromos Porsche, a Macan is élvezheti ezt a kitüntetést.

A Macan GTS a Macan Turbo-hoz hasonlóan egy nagy teljesítményű hátsó villanymotorral és 9:1 arányú végáttétellel van felszerelve. Azonban a maximális rendszerteljesítménye 380 kW (516 lóerő), amely a rajtautomatika aktiválásakor ideiglenesen 420 kW-ra (571 lóerő) növelhető. A jármű legnagyobb forgatónyomatéka 955 Nm, így kiemelkedő dinamizmust biztosít a vezetés során.

A Macan GTS álló helyzetből 100 km/órára 3,8, 200 km/órára 13,3 mp alatt gyorsul, végsebessége 250 km/óra.

A WLTP hatótávolság vegyes üzemben akár 586 km, a 100 kWh kapacitású akkumulátort legfeljebb 270 kW-tal lehet tölteni, ilyenkor 21 perc alatt jut el 10-ről 80 százalékra.

Alapfelszerelés a Sport Chrono csomag, amely itt magában foglalja a Track (versenypálya) üzemmódot is: ez fokozott teljesítményű akkumulátor-hűtést biztosít, ami a tartós teljesítménykifejtés záloga.

A Macan GTS igazi különlegessége a személyre szabott légrugózás, amely a precíz beállítású lengéscsillapítóknak és kanyarstabilizátoroknak köszönhetően 10 mm-rel alacsonyabb hasmagasságot kínál. Ennek eredményeként a GTS a modellcsalád legmélyebb tömegközéppontjával büszkélkedhet, ami tovább fokozza a jármű dinamikus teljesítményét és stabilitását.

A hajtóerőt egy innovatív nyomatékvektor-szabályozású összkerékhajtás biztosítja, amely precízen osztja el a teljesítményt a talaj felé. A hátsó tengelyen egy elektronikus differenciálzár található, amely optimalizálja a tapadást és a stabilitást. A tömegelosztás a teljesítmény érdekében 48:52 arányban a hátsó tengely javára lett kialakítva. Emellett lehetőség van összkerék-kormányzásra is, ami tovább fokozza a jármű manőverezhetőségét.

A Porsche a Macan GTS számára különleges hangzást alkotott, amelyből rögtön kétféle változat is elérhető, kifejezetten a Sport és Sport Plus üzemmódokhoz.

A 10 mm-es ültetést az átlagos szemlélő nehezen észleli, viszont a Macan GTS-t azonnal felismerhetjük jellegzetes fekete külső részleteiről, mint például a betétek, kerékívek, hátsó szárny pereme, valamint az első és hátsó lámpák háza. Ez a modell először kapja meg az optikai sportcsomagot, amely új első és hátsó kötényeket is magában foglal. Ez a csomag 2026 elején fokozatosan minden Macan változatra elérhetővé válik.

A küszöbszélesítések új formát kaptak, míg a hátsó lökhárítót egy figyelemfelkeltő diffúzor tagolja. A keréktárcsák elegáns sötétszürke árnyalatban pompáznak, választhatóan 21 vagy 22 colos méretben. A színpaletta három friss árnyalattal bővült, köztük a GTS modellek által kedvelt élénk kárminpirossal, valamint egy új, a Macanhoz eddig nem elérhető Lugano-kékkel.

A belső térben több helyen is találkozhatunk a Race-Tex szintetikus kárpitozás és a fekete bőr elegáns összhangjával. A sportülések rendkívüli kényelmet biztosítanak, hiszen 18 különböző irányban állíthatók, míg a GT sportkormány fűtési funkciója gondoskodik a kellemes vezetési élményről, még a hideg napokon is.

Az új GTS utastéri csomag izgalmas lehetőségeket kínál, hiszen három különböző színkombináció révén a külső és belső árnyalatok harmonikus összhangját teremtjük meg. A karosszéria színével összhangban lévő díszítő varrások, biztonsági övek és feliratozás egyedi és figyelemfelkeltő környezetet varázsolnak az utastérbe. Ezen kívül a csomag részeként szénszálas betétek (kormánykerék, ajtópanelek, műszerfal) is gazdagítják a belső teret, fokozva ezzel a sportos eleganciát.

A GTS téma a digitális kijelzők világában is megjelenik, kezdve a GTS emblémával ellátott műszeregységektől egészen a telemetriai információk vizuális megjelenítéséig.

Ezek mellett jó tudni, hogy a Macan GTS-sel vontatni is lehet, méghozzá többet is (2,5 tonnát), mint más modellváltozatokkal.

Az alábbi gyári videó lenyűgöző dinamikával és részletgazdagsággal prezentálja a Macan GTS-t akció közben.

Related posts