Fontos bejelentést tett a Shein: az európai kontinensen egy új fizikai bolt nyitását tervezik.

A Shein Franciaországban nyitja meg első állandó fizikai üzleteit, kezdve Párizsban, majd öt további városban. Az ázsiai fast fashion márka korábban már nyitott ideiglenes pop-up üzleteket. Az új boltokat a Societe des Grands Magasins (SGM) kiskereskedelmi ingatlancsoporttal együttműködve nyitják meg, várhatóan 200 új munkahelyet teremtve ezzel Franciaországban.
A Shein, az ázsiai fast fashion óriás, úgy döntött, hogy Franciaországban debütál első fizikai boltjával. Az indulás Párizs szívében lesz, ezt követően pedig további öt városban: Dijonban, Reimsben, Grenoble-ban, Angersben és Limogesben terjeszkednek.
A Shein csütörtökön a BBC-nek adott nyilatkozatában kifejtette, hogy Franciaország "befolyásos globális divatpiaca" okán "természetes választás" volt számukra, hogy itt próbálják ki fizikai boltjaik működését. A divatmárka főként akciós és trendi ruhák révén vált népszerűvé, ám nem mentes a kritikáktól sem, amelyek a környezeti hatásait és a munkakörülményeit célozzák.
Az ázsiai fast fashion óriás eddig ideiglenes pop-up üzleteket nyitott Madridban és Párizsban, de most először lép a piacra egy állandó fizikai bolt formájában. Az új üzletek megnyitását a Societe des Grands Magasins (SGM) kiskereskedelmi ingatlancsoporttal való együttműködés keretében tervezik. A francia cég üzemelteti a híres BHV Marais és Galeries Lafayette áruházakat, ahol a Shein különleges "shop-in-shop" koncepcióval jelenik meg.
A vállalat közleménye szerint az üzletek várhatóan 200 munkahelyet teremtenek Franciaországban, és az együttműködés célja a városközpontok és áruházak revitalizálása az országban. "Azzal, hogy Franciaországot választottuk a fizikai kiskereskedelem tesztelésére, a Shein a francia vásárlók és a szélesebb kiskereskedelmi szektor javát kívánja szolgálni" - közölte a cég.
Mindez azután következik be, hogy a francia szenátus júniusban zöld utat adott egy törvényjavaslatnak, amely a fast-fashion szektort kívánja szigorúbban szabályozni. A javaslat célja, hogy szankciókat alkalmazzanak olyan vállalatokkal szemben, mint a Shein és a Temu, emellett pedig megtiltanák hirdetéseik megjelenését is.