Minden Telekom-ügyfél egy különleges meglepetésben részesül: ingyenesen hozzáférhet egy izgalmas újdonsághoz, csupán annyira van szükség, hogy megnyissa az alkalmazást!

Májustól kezdődően a Telekom alkalmazásban a Magenta AI fogja generálni a válaszokat az ügyfelek kérdéseire és kéréseire, a mesterséges intelligencia erejével.
A Telekom egy nemrég végzett felmérés szerint fogyasztók ugyan nyitottak a mesterséges intelligencia alapú megoldásokra, sokszor azonban nem tudják, hogyan kezdjék el a használatot. A megkérdezettek 81 százaléka válaszolta azt, hogy a mesterséges intelligencia nagyon sok jól hasznosítható lehetőséget jelent, ugyanakkor a válaszadóknak csak a 37 százaléka használja rendszeresen a mesterséges intelligenciát mindennapi feladataihoz, például e-mail vagy üzenetek írására. Ezt is elsősorban a fiatal, magasabban képzett városi lakosság és a diákok válaszolták.
A márciusban bejelentett és mostanra a magyar felhasználók számára is elérhető Magenta AI a Perplexity platformjára épül. Ez a korszerű AI válaszmotor a GPT-4.1, a Claude Sonnet 4.7 és az o-4 mini kiemelkedő modellek erejét hasznosítja, lehetővé téve a valós idejű internetes keresést.
A telekommunikációs vállalat közleményében arról ír, hogy a Telekom app minden felhasználója számára elérhető funkció akkor jöhet jól, ha az ember segítségre szorul egy feladat megoldásában, egy számára ismeretlen hely vagy helyzet kiismerésében, esetleg ötletekre vagy inspirációra van szüksége. Hozzáteszik, hogy a Magenta AI "segíti az ügyintézést" is, de valójában ez csak annyit jelent, hogy ha az ügyfél telekomos ügyintézéshez kapcsolódó kérdést tesz fel, akkor a rendszer átirányít Vanda chatbotra.
A vállalat bejelentette, hogy a megoldás folyamatosan fejlődik, lehetővé téve a Magenta AI felhasználói számára, hogy ne csupán egy statikus tudásbázishoz férjenek hozzá, hanem egy napról napra gazdagodó képességkészlethez, köszönhetően az új funkcióknak.