A Wizz Air vezetője megszólalt a repülőtér visszavételével kapcsolatban, és kifejtette álláspontját a témában.
2025-ben történelmi esemény küszöbén állhat a Wizz Air, hiszen Váradi József vezérigazgató ambiciózus tervei szerint a társaság 75 millió utast céloz meg, ami 20%-os növekedést jelentene az előző évhez képest. A cégvezető rámutatott, hogy míg 2024-ben a hajtóműproblémák miatt 40 repülőgépüket kénytelenek voltak a földre parancsolni, most a legnagyobb vetélytársuk, a Ryanair kerülhet nehéz helyzetbe a Boeing késlekedése miatt. Ezt az információt a Turizmus.com oldalán megjelent interjúban osztotta meg.
A Pratt & Whitney hajtóműgyártó vállalat által végrehajtott visszahívások következtében 40 repülőgépünk állt le, ami a flottánk 20 százalékát jelenti - nyilatkozta Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója a Turizmus.com-nak adott interjújában. Hozzátette, hogy anyagszennyeződés miatt volt szükség sürgős karbantartási munkálatok elvégzésére a hajtóművek esetében.
Emellett a geopolitikai konfliktusok is megtépázták a céget, viszont még így is 4 százalékkal több utast tudtunk elvinni 2024 egészében az előző évhez képest: 60 millióról 63 millióra emelkedett az utasok száma. Elárulta, az idei évi terveket is:
A múlt héten Nagy Márton, a nemzetgazdasági tárca vezetője, figyelemre méltó hírt osztott meg: a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér tavaly 17,5 millió utast szolgált ki, ami eddig soha nem látott szám a létesítmény történetében.