Közeleg az adóbevallás határideje, és a NAV különleges ügyfélfogadással készül, hogy megkönnyítse a folyamatot!


A NAV központi ügyfélszolgálatai május 20-án, kedden, az szja-bevallás határidejének napján reggel 8:30-tól 18 óráig várják az ügyfeleket. A telefonos ügyfélszolgálat is hosszabb ideig elérhető május 14. és 20. között. A hatóság arra figyelmeztet, hogy a megnövelt kapacitás ellenére sem érdemes az utolsó pillanatra hagyni a bevallást.

Az adóhatóság szerdai közleménye szerint a személyijövedelemadó-bevallás közelgő határideje miatt a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) kibővített ügyfélfogadási renddel készül a várható megnövekedett ügyfélforgalomra.

A NAV központi ügyfélszolgálatai az szja-bevallás határidejének napján, május 20-án hosszabbított nyitvatartással, reggel 8 óra 30 perctől 18 óráig várják az ügyfeleket.

A személyes megjelenést választó adózók bármely, az szja-bevalláshoz kapcsolódó kérdésükre választ kaphatnak, átnézhetik, elfogadhatják, módosíthatják a tervezetüket, befizethetik adójukat, valamint segítséget kaphatnak az Ügyfélkapu+-szal kapcsolatos ügyintézéshez is.

A közlemény hangsúlyozza, hogy a telefonos ügyfélszolgálat a következő napokban meghosszabbított nyitvatartással várja az ügyfeleket. A NAV Infóvonal a 1819-es telefonszámon (külföldről pedig a +36-1-461-1819 számon) az alábbi időpontokban áll rendelkezésre az általános tájékoztatást kérő hívások számára:

Bár a NAV szakemberei felkészültek az ügyfélforgalom növekedésére, a hatóság azt javasolja, hogy lehetőség szerint ne az utolsó pillanatra hagyják a bevallást az adózók.

A közlemény hangsúlyozza, hogy a fizetendő adót május 20-ig büntetés nélkül lehet rendezni. A visszaigényelt adó pedig könnyedén, a bevallás keretein belül igényelhető a megadott határidőn belül. Ekkor csupán azt kell eldönteni, hogy az adózó szeretné-e postai úton megkapni a visszajáró összeget, vagy inkább bankszámlára kéri.

Related posts