Škoda Kodiaq RS: A 260 lóerőn túl A Škoda Kodiaq RS nem csupán egy SUV; egy igazi sportos élmény, amely a teljesítmény és a stílus tökéletes egyensúlyát képviseli. Az autó szívében a 260 lóerős motor pulzál, amely dinamikus gyorsulást és izgalmas vezetés


Tavaly a cseh autómárka legnagyobb szabadidő-autója két izgalmas újdonsággal rukkolt elő: tavasszal bemutatkozott a második generáció, míg ősszel debütált a csúcsmotorizáltságú RS verzió. Bár korábban is létezett ilyen modell, az új RS 20 lóerővel erősebb, így a Superb L&K-vel együtt a Škoda történetének legerősebb képviselőjévé vált.

Tűzpiros, 463 euróba kerülő Velvet árnyalatú terméket kaptunk meg a megszokott egyhetes tesztelésre.

Az autó legjellemzőbb külső vonásai közé tartoznak a magasfényű fekete műanyag betétek, amelyek a többi típus krómozott díszítéseit váltják fel. Ezek a betétek különösen elegánsan érvényesülnek a hűtőmaszk körül, a tükörházakon, a felső ablakkereteken, a D-oszlopon, valamint a tetősíneken. Az elülső alsó légnyelő pedig szélesebb és vonzóbb mintázattal büszkélkedhet, mint a többi modell, így még inkább felhívja magára a figyelmet.

A fékhűtőnyílások mérete növekedett, a lökhárító pedig dinamikusabb formát kapott, míg a fényszórók modern LED-Matrix technológiával készültek.

A hátsó diffúzor és a látványos dupla kipufogó nyilvánvalóvá teszi, hogy ez a modell nem éppen a szokványos kategóriába tartozik. Az RS embléma is frissült, és most már a hűtőmaszkra és az ötödik ajtóra is büszkén felfestve található. Ráadásul a tesztautó méretéhez és prestízséhez méltóan, Elias márkájú 20 colos alufelniken gördült, amelyeken 235/45-ös gumik feszülnek.

Az RS kivitel belső terét a Suedia név fémjelzi, azonban tesztautónk a prémium Suite szintet képviselte, amelyért 733 eurót kérnek el. Ennek a verziónak számos prémium jellemzője van: például perforált, elöl fűthető és szellőztethető bőrülések, valamint egy elegánsabb mintázatú műszerfal. Az egybeszabott fejtámlával ellátott sportülések mindkét változatban alapfelszereltségnek számítanak, ahogyan a háromküllős sportkormány is. A tízcolos digitális műszerfal lenyűgöző variációs lehetőségeket kínál, beleértve a navigációs térkép és a fedélzeti számítógép részletes adatainak megjelenítését is. A 13 hüvelykes központi kijelző pedig a márka hagyományainak megfelelően kiemelkedő vizuális élményt nyújt, különösen a menetmódok figyelemfelkeltő ábrázolásával.

A légkondicionáló három zónában állítható be, míg a Canton hifi 14 hangszórója nem csupán felejthetetlen zeneélményt nyújt, hanem a Dynamic Sound Boost rendszer révén élethű motorhanggal is fokozza a vezetés izgalmát, ezzel még inkább magával ragadva a sofőrt.

Külön figyelmet érdemel a középkonzol innovatív három multifunkciós körtárcsája, amelyek mindegyike három különböző funkció vezérlésére szolgál. Ezek segítségével könnyedén szabályozhatjuk a rádió hangerejét, valamint a különböző menetmódokat, ami igazán zseniális ötletnek számít! A váltókart viszont egy kis időbe telt megtalálni, végül a volán alatt, a jobb oldali bajuszkapcsoló helyén bukkantunk rá. Ami a vezetéstámogató rendszereket illeti, azok a jelenlegi technológiai csúcsot képviselik. Csak néhány példa: a közlekedési táblákra és kanyarokra reagáló adaptív tempomat, a sávtartó automata, a kereszteződés-asszisztens, és még hosszan folytathatnánk a felsorolást. Összességében a jármű képességei már közel járnak az önvezető autók paramétereihez...

A VW konszern kétliteres TSI EVO benzines turbómotorját itt egy sereg műszaki beavatkozással (a kipufogórendszer optimalizálása, megemelt turbónyomás, variabilis szelepvezérlés stb.) 265 lóerőre srófolták fel a korábbi 245 helyett. Alacsonyan jelentkező csúcsnyomatékának és széles sávban használható maximális teljesítményének köszönhetően a legrugalmasabbak közé tartozik a jelenlegi turbós benzinmotorok mezőnyében. Ami a fogyasztásban is áldásosan megmutatkozik: a 9 liter alatti átlag abszolút elérhető, az én 0,2-es többletem hosszabb határjárással jött össze. Normális országúti forgalomban pedig élveztem az autó impozáns erőpotenciálját, a motor rugalmasságát, és a 7 menetmód (Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual, Snow, Offroad) közötti választási lehetőséget. Manőverezéskor pedig egyrészt a változó áttételű progresszív kormányrásegítés, másrészt a megbízhatóan működő "hands free" parkolóasszisztens volt segítségemre...

ADATLAP

A hengerűrtartalom értéke: 1984 cm³.

Teljesítmény: 195 kW (265 lóerő) 5000-6500 fordulat/perc tartományban.

Nyomaték: 400 Nm, amely 1650 és 4350 fordulat/perc között érhető el.

Sebességváltó: hétfokozatú, kétkuplungos automatikus rendszer.

Legnagyobb sebesség: 231 km/óra

Gyorsulás 0-100 km/óra: 6,4 s

A gyártó által megadott átlagos üzemanyag-fogyasztás 8,2 és 8,5 liter között mozog 100 kilométerenként.

Related posts