Új világcsúcsot döntött a Yasa, hiszen kicsi és könnyű villanymotorja elképesztő, 748 lóerős teljesítménnyel büszkélkedhet!


A Mercedes által birtokolt brit gyártó axiál fluxusú villanymotorja lenyűgöző teljesítménysűrűséggel rendelkezik.

Június végén izgalmas lehetőségünk adódott, hogy testközelből felfedezzük a Mercedes-AMG legújabb négyajtós sportkocsiját, az elképesztő 1360 lóerős AMG GT XX-et. Ez a modell nem csupán egy egyszerű autó, hanem a legújabb technológiai vívmányok erődemonstrációja is. Különlegességét az axiál fluxusú villanymotorja adja, amely új dimenziókat nyit meg a teljesítmény és a hatékonyság terén.

Ez a motor, amely lényegében egy pizzás doboz méretében elfér, 2026-tól Berlinben fogják sorozatgyártani, és a legújabb Mercedes modellekben három példányban található meg.

A Mercedes által birtokolt Yasa cég egy innovatív motort fejlesztett, amely a forgás tengelyével párhuzamosan áramló mágneses fluxust alkalmaz. Ez a brit vállalat nemrégiben egy lenyűgöző új világrekordot állított fel, amellyel tovább erősítette a technológiai éllovas szerepét az iparágban.

A Yasa legfrissebb axiál fluxusú motorja kiemelkedik a versenytársak közül, hiszen kategóriájában a legmagasabb teljesítménysűrűséggel rendelkezik: kilogrammonként lenyűgöző 57,1 lóerőt képes produkálni.

A kompakt formatervezésű újdonság mindössze 13,1 kilogramm súlyú, és lenyűgöző 748 lóerős teljesítménnyel büszkélkedhet.

A korábbi csúcsot a Helix szerezte meg, amely egy lenyűgöző 28 kilogrammos és 884 lóerős motorral büszkélkedhet. Ennek az erőműnek a teljesítménysűrűsége elképesztő 31,6 lóerő/kilogramm.

A Yasa high-tech villanymotorjai nemcsak tisztán elektromos hajtású kocsikba kerülnek, hiszen ilyen motor rejtőzik többek közt a Lamborghini legújabb hibrid modelljeiben, a Temerarióban és a Revueltóban is.

Related posts