Ezt osztotta meg velünk az Air India pilótája, aki tragikus sorsra jutott, néhány órával a katasztrófa bekövetkezte előtt.


A katasztrófát vizsgáló hatóságok előzetes jelentése szerint a két hajtómű üzemanyag-karját - amelyek normál esetben végig "Run" (működés) állásban maradnak - manuálisan "Cutoff" (leállítás) állásba kapcsolták, így a gép hajtóművei üzemanyag nélkül maradtak és leálltak. A pilótafülke hangfelvételén hallatszódott, hogy pánik uralkodott el, miközben Sabharwal és 28 éves másodpilótája, Clive Kunder kétségbeesetten próbálta visszakapcsolni a szelepeket - írja az Al Jazeera.

Sabharwal utolsó ismert szavai viszont más irányt mutatnak: a biztonsági őrnek, aki abban a lakóparkban tevékenykedik, ahol idős édesapja is élt, ezt osztotta meg:

Barátai és munkatársai számára elképzelhetetlen, hogy a kapitány szándékosan hozta volna meg ezt a döntést. Sokan úgy vélik, hogy ő egy rendkívül szelíd és figyelmes személy, aki emellett kiváló pilótaként is megállja a helyét. Az egyik közeli barátja megosztotta, hogy az utóbbi időszakban több tragédia sújtotta: édesanyja 2022-es halála mélyen megviselte, házassága pedig szétesett. Delhiből Mumbaiba költözött, hogy közelebb legyen idős édesapjához, akit rendszeresen látogatott és ápolt. Barátai szerint fontolóra vette, hogy véglegesen visszavonul a repüléstől, hogy teljes időben gondoskodhasson róla.

A vizsgálat szerint a katasztrófa napján mindkét pilóta megfelelő pihenőidőt kapott, egészségi állapotukat is rendben találták. A gépen nem volt semmilyen veszélyes rakomány, súlya a megengedett határokon belül volt, és a környéken nem volt jelentős madármozgás. A felszállás után alig két perccel a fedélzetről már vészjelzés ("Mayday") is érkezett.

Related posts