Belső nyomozást kezdeményezett a McLaren csapat Norris esetében, miután az austini sprint során balesetet szenvedett. Az M4 Sport hírei szerint a fiatal pilóta aggódik a történtek miatt.


Lando Norris újabb belső vizsgálatra számít a McLaren csapatánál az austini rajtbaleset kapcsán, miután Szingapúr után már egyszer felelősségre vonták egy csapattársi ütközés miatt.

Bárhogy is alakult a helyzet, a McLaren pilótái ismét összeütköztek – és Szingapúr óta tudjuk, hogy ez a "papajaszabályok" megszegését jelenti, ami a csapat belső szabályzata szerint felelősségre vonást vonhat maga után. Két héttel ezelőtt Lando Norrist jelölték meg felelősnek a csapat az Oscar Piastrival történt incidensért, és Austinban megerősítették, hogy ennek bizonyos következményei vannak a brit versenyzőre nézve. A pontos részletek azonban azóta sem derültek ki, de Zak Brown ügyvezető szerint mivel az eset nem volt igazán súlyos, így a büntetés sem lesz drasztikus.

Szombaton az Amerikai Nagydíj sprintfutamán egy meglepő rajtbaleset történt, amelyben nem csupán a két McLaren-pilóta, hanem Nico Hülkenberg és Fernando Alonso is részt vett. A két versenyző a belső íven haladt, amikor Piastri hirtelen, agresszíven belépett Norris bal oldalára, hogy a lehető legjobb gyorsítással tudja támadni őt. A szituáció rendkívül izgalmas és kiszámíthatatlan volt, hiszen a verseny kezdetén mindenki csak a győzelemre és a lehető legjobb pozícióra összpontosított.

A McLaren kezdetben egyértelműen az ellenfelekre hárította a felelősséget. Zak Brown és Andrea Stella, a csapat vezetői, Nico Hülkenbergre mutattak, hangsúlyozva, hogy a német pilóta ügyetlenül mozgott a számára szokatlan élmezőnyben, és tapasztalata ellenére nem tanúsított kellő óvatosságot. Ugyanakkor a paddockban többen is azt állították, hogy Oscar Piastri volt a láncreakció kiváltója, mivel ő volt az egyetlen versenyző, aki drámai módon változtatott a versenyvonalán, rendkívül agresszíven és hirtelen.

Lando Norris ebben a történetben egy ártatlan áldozatként lépett fel, és ezt a helyzetet pajzsként használta, amikor az időmérő edzés után arról faggatták, hogy megváltozott-e a véleménye az esetet követően. "Nem, hiszen délelőtt semmi rosszat nem cselekedtem" – válaszolta egy széles mosollyal az arcán.

Egyben azonban jelezte: az újabb ütközés további belső kivizsgálást igényel.

"Erre már nem sokat tudok tenni. Sajnos eléggé balszerencsés helyzetben vagyok, hogy ma nem volt lehetőségem részt venni a versenyen" - mondta Norris, hozzátéve, hogy a sprint kihagyása hátráltatta a vasárnapi felkészülésüket is.

A McLaren számára a legutóbbi baleset után nem sok alternatíva maradt. Szingapúrban új irányt vettek az események, hiszen a papajaszabályokkal ellentétesen ütközés történt a két autó között. A csapat belső vizsgálatot indított, miután az FIA versenybalesetnek minősítette az esetet, és Norrist találták felelősnek, aminek következményeként meghozták a szükséges intézkedéseket. Most, hogy ismét ütközés történt, elkerülhetetlen, hogy a McLaren következetesen folytassa a vizsgálatokat – így most Piastri esetleges felelőssége és a vele kapcsolatos következmények kerülhetnek a középpontba.

Andrea Stella jelezte, lesz még utójátéka a történteknek, de jó eséllyel csak a versenyhétvége után.

"A sprintet követően kifejeztem, hogy a tapasztalt versenyzőktől nagyobb óvatosságot és körültekintést várnék el, különösen egy ilyen kedvező helyzetben. Ezt a véleményemet továbbra is tartom" - mondta Stella, utalva arra, hogy bár vizsgálat lesz, ő elsősorban Hülkenberget tartja felelősnek.

Az austini első kanyar nemcsak a versenyzők, hanem a balesetek szempontjából is hírhedt helyszín. A rajtot követően a rövid egyenes, a tágas bejárat és a fokozatosan szűkülő kanyarprofil, valamint a különböző ívű kigyorsítási lehetőségek egyfajta csapdát állítanak a pilóták elé. Itt szinte elkerülhetetlenek az ilyen jellegű incidensek, amelyek a pálya sajátos felépítésének következményeként megjósolhatók.

Norris hangsúlyozta, hogy csapattársakként és bajnokesélyesként ezt a tényezőt is figyelembe kell venniük.

Ezzel arra utalt, hogy Piastri talán óvatosabb lehetett volna, mielőtt egy agresszív manőverrel próbálkozott. Egy dolog biztos: a McLaren csapata úgy érzi, hogy szükséges a vizsgálat elvégzése. "Csapattársakként és csapatként nem akarunk ilyen helyzeteket átélni. Ezt mindig is hangsúlyoztuk, és ez a valóság. Át fogjuk nézni az eseményeket, és folytatjuk a versenyt."

Related posts