Az Év Zöldautója: Fedezd fel a Kia EV3-t, amely lenyűgöző 600 kilométeres hatótávval bővült! Teszteljük le együtt, mit tud ez az innovatív elektromos jármű!


Fedezd fel velünk a Kia legújabb elektromos SUV-ját, az EV3-at, amely a márka eddigi legkisebb és legkedvezőbb árú modellje. Meglepően tágas belső terével és impozáns akkumulátorával igazi újdonságnak számít a piacon. Teszteltük, hogyan teljesít a valóságban, és hoztuk az ígért bizonyítékokat is, amelyek alátámasztják az ígéreteket. Tarts velünk, és ismerd meg ezt az izgalmas járművet közelebbről!

Idén 23 európai ország 60 újságírója a Renault 5-öt választotta az Év Autójának, és ennek a győzelemnek fontos része volt a nosztalgikus hangulat is, amely a versenytárs Kia EV3-ból szinte teljesen hiányzik, így az végül a második helyen zárta a megmérettetést.

A koreai márka számára van egy kis fény az árnyékban, hiszen a szerkesztőségünk által megerősített Év Magyar Autója zsűri öt hazai szakújságírója az elérhető árú elektromos autók között az EV3-at választotta a legjobbnak. Ennek következtében ez a modell kivívta magának az Év Zöldautója címet a kategóriájában.

Az alábbiakban bemutatjuk, hogy mit kínál a koncepcióautó formájában már felfedett EV2 végleges verziójának megjelenéséig a legkisebb és egyben legköltséghatékonyabb Kia elektromos jármű, az EV3.

A Kia 2021-ben indította el elektromos járműveinek sorozatát az EV6 bemutatásával. Két évvel később érkezett az EV9, amely a dobozos nagytestvér szerepét tölti be. Most pedig itt van a legújabb újdonság, az EV3, amely lefelé nyíló ajtókkal és friss dizájnnal hódít.

Jogosan vetődik fel a kérdés: miért van szükség egy újabb elektromos Kia szabadidőautóra, amikor a 3 éve debütált Niro EV is a piacon van? Az EV3 azonban nem csupán egy hasonló méretű jármű, hanem egy igazán figyelemfelkeltő megjelenéssel büszkélkedik. Ráadásul, ami igazán különlegessé teszi, hogy ez a modell már a kezdetektől fogva tisztán elektromos hajtásra lett tervezve, így minden részlete az elektromos autózás élményét szolgálja.

Zérő hűtőrács, aktív alsó lamellák, meghatározhatatlan formájú fényszórók és hátsó lámpák, hagyományos visszapillantók, rejtett első és duplán rejtett hátsó kilincsek, a szemet átverő módon megrajzolt kerékjárati ívek, jókora hátsó légterelő és 19 colos kerekek.

Külső megjelenése alapján néhány évvel ezelőtt még talán tanulmányautónak is szokatlan lett volna, így klasszikus szépségként semmiképp nem emelhetjük ki, de kétségtelen, hogy a frankfurti tervezésű új Kia rendelkezik a sajátos karakterével, ami manapság egyre inkább figyelemfelkeltő.

Bár a magasság és szélesség tekintetében közel azonos méreteket mutat, a Niróhoz képest az EV3 beltere Dél-Koreában 12 centiméterrel rövidebb és 4 centiméterrel kisebb tengelytávolsággal rendelkezik. A szépség érzékelése természetesen szubjektív, de azt bátran kijelenthetjük, hogy a helykihasználtság szempontjából sem elöl, sem hátul nem kell aggódni.

Az EV9-ére hajazó műszerfalon egy 12,3 colos digitális műszeregység, egy 5,3 colos klímapanel és egy 12,3 colos infotainment kijelző található, ami minden esetben az alapfelszereltség része. A kijelzők kiváló minőségűek, a menürendszer egész jól áttekinthető, de a grafika talán lehetne picit modernebb.

A kormányon sokak örömére hagyományos nyomógombok figyelnek, és természetesen nagy teljesítményű USB-C portokat, vezeték nélküli mobiltöltőt, illetve wireless Apple CarPlay/Android Auto támogatást is kapunk.

Az összesen 28,5 kilogrammnyi újrahasznosított műanyagot felvonultató utastér minősége enyhén hullámzó, kopogósan kemény műanyagokat éppúgy találunk, mint finom tapintásérzetet biztosító felületeket, az összhatás messze nem rossz.

Az ülések a maximális kényelmet szolgálják, és az első sor nem csupán fűthető, hanem szellőztetési funkcióval is rendelkezik, ami valóban különlegességnek számít ebben a szegmensben. A kardánalagút hiánya miatt a hátsó középső ülés sem jelent kényelmetlen élményt, bár itt az ülésfűtés sajnos nem érhető el.

A középkonzol tervezése lehetne egy kicsit átgondoltabb, mert az előre-hátra tologatható "vágódeszkának" nem sok gyakorlati hasznát látjuk. Sokkal inkább örülnénk egy tágas tárolórekesznek, amely valóban hasznos lenne a mindennapokban. A 250 ezer forintos Harman Kardon hi-fi viszont felülmúlja a várakozásainkat, és kiváló hangzást biztosít. Ezen kívül a 300 ezer forintos nyitható napfénytető megrendelése is megfontolandó, hiszen sokat dobhat az utazási élményen.

A kiegészítő első csomagtér, vagyis a frunk, bár csupán 25 liter nagyságú, tökéletesen alkalmas arra, hogy a töltőkábeleket kényelmesen elhelyezzük benne. Emellett akár egy hátizsák is könnyedén befér ide, így praktikus megoldást kínál a mindennapi használat során.

A normál raktér térfogata 460-1250 liter között mozog, ami kissé elmarad a Niro EV 475-1392 literes kapacitásától. Ugyanakkor a kisebb modellek, mint a Volvo EX30 és a Jeep Avenger, valamint az ID.3 csomagtartója jelentősen elmarad tőle.

Sok riválistól eltérően az EV3-at még manuálisan be kell indítani, amivel nem is feltétlenül lenne baj, de a jobb oldali PRND bajuszkapcsolón lévő bekapcsológombot eltakarja a kormány, ami egyúttal a klímapanel leolvashatóságát is megnehezíti.

A hajtás kizárólag az első kerekekre összpontosít, míg a teljesítmény tekintetében a 204 lóerő azonos a Niro EV-vel. Érdekes módon, a 283 Nm-es nyomaték felülmúlja a testvérmodell 255 Nm-es értékét. A 0-100 km/h gyorsulás mindössze 7,7 másodperc alatt teljesíthető, ám a gyakorlatban az EV3 még ennél is fürgébbnek tűnik. A legnagyobb sebesség 170 km/h-ra van korlátozva.

Az 1,8 tonnás súlyát a koreai gyártás ügyesen álcázza, a kormányzás viszont vegyes érzelmeket kelt, hiszen közepesen szintetikus érzetű. A felfüggesztés alapvetően jól van megtervezve, de bizonyos szituációkban fellelhető benne egy kis ingatagság. Városi környezetben könnyedén navigálhatunk vele, köszönhetően a Niroénál kissé kompaktabb fordulási sugárnak és a 360 fokos kamerarendszernek, amely lenyűgöző képminőséget biztosít.

A különböző üzemmódok között a kormány alsó részén található gomb segítségével lehet váltani. Ezen kívül a középkonzolon elhelyezett gomb segítségével aktiválható az ezúttal nem túl hasznos lejtmenetvezérlő.

A 81,4 kWh kapacitású akkumulátor ideális esetben 605 kilométeres hatótávot biztosít. Nekünk ebből 540 kilométert sikerült hozni a gyakorlatban, amit segített a tavaszias időjárás, illetve hátráltatott a téligumi. Lényeg a lényeg, az EV3 hozza a koreai villanyautók általánosan remek hatékonyságát, hatótávparától nem kell tartani.

Az AC töltési kapacitás 11 kW-ra, míg a DC töltés esetében 128 kW-ra korlátozódik, ami a maximális teljesítményt jelenti. Az akkumulátor 10%-ról 80%-ra való feltöltése körülbelül fél órát vesz igénybe. Emellett a jövőben várhatóan egy 22 kW-os AC töltési opció is rendelkezésre áll majd. A hőszivattyú ára 350 ezer forint, míg a V2L (Vehicle-to-Load) funkcióért 300 ezer forintot kérnek el.

Aki elégedett a 420 kilométeres WLTP-hatótávval, annak figyelmébe ajánljuk az 58,3 kWh kapacitású változatot. Ez a verzió szintén 204 lóerős teljesítményre képes, viszont 100 kilogrammal könnyebb, mint a tesztelt modell, így még agilisabb és fürgébb közlekedési élményt nyújt.

Viszonyításképp, a 64,8 kWh kapacitású Niro EV körülbelül 460 kilométer tud megtenni egy töltéssel.

Ha a Tiger Face dizájn és a lekerekített kocka formavilág beválik, akkor a Kia EV3, amely akár családi használatra is ideális lehet, biztosan nem fog csalódást okozni. A tágas belső tér mellett a menetdinamika és a hatótáv is kiváló, így minden szempontból megfelel a modern igényeknek.

A 14 millió forintos alapár vonzónak tűnik, de ebben az árkategóriában csupán a kisebb akkumulátorral szerelt EV3 modellek vihetők haza. A nagyobb kapacitású teleppel a belépési ár 16,6 millió forintra ugrik, míg a jobban felszerelt változatok már 18,4 millió forinttól kezdődnek, ami szinte a Tesla Model Y árkategóriájába sorolja őket.

A kicsit letisztultabb és praktikusabb testvérmodell, a Niro EV ára 16,4 millió forintról indul, míg a Hyundai Kona Electric árcéduláján 13,3-15 millió forint között mozog, attól függően, hogy melyik akkumulátor kapacitást választjuk (48,4-65,4 kWh).

A 156 lóerős és 54 kWh kapacitású Jeep Avenger ára 14 millió forinttól kezdődik, míg a népszerű Volvo EX30 51 kWh-s teljesítménye és 272 lóereje 14,7 millió forintos áron érhető el. Ha viszont a 69 kWh-s változatot választjuk, akkor a belépő ár 17,4 millió forintra ugrik.

Related posts