Amerikai nyomásra jelentős átalakulások várhatóak a Danone termékeiben.

2025. május 6-án ismételten felfedezzük, hogy a LegalTech és a DigitalCompliance miként befolyásolják a versenyképességet, és megvizsgáljuk a digitális környezetben való sikeres vállalati működést meghatározó legfontosabb jogi és szabályozási aspektusokat.
Shane Grant, a Danone amerikai üzletágának vezérigazgatója bejelentette, hogy a vállalat dolgozik a mesterséges színezékek eltávolításán teljes termékpalettájából, beleértve a Yo Crunch és Light & Fit márkákat is.
A döntés hátterében Robert F. Kennedy Jr. amerikai egészségügyi miniszter "Make America Healthy Again" programja, valamint az amerikaiak növekvő egészségtudatossága áll. Kennedy szerint ezek a színezékek károsak a gyermekekre, bár a tudósok további kutatásokat tartanak szükségesnek ezen a területen.
A Danone termékeinek csupán 2%-a alkalmaz mesterséges színezékeket, ami azt jelzi, hogy a márka elkötelezett a természetes összetevők mellett.
A választékba beletartozik például a Yo Crunch vaníliás joghurt, amely M&Ms cukorkával van megbolondítva, valamint a Light & Fit Greek key lime pie remix változata. Érdemes megemlíteni, hogy az Oikos márka termékei már jelenleg is mentesek a mesterséges színezékektől.
"Beszállítói hálózatunkkal együttműködve folyamatosan a legjobb megoldások keresésén dolgozunk" - nyilatkozta Grant, kiemelve, hogy az amerikai iskolákban forgalmazott Danone termékek mindegyike mentes a szintetikus színezékektől.
Az amerikai élelmiszergyártók nyomás alatt állnak, miután a szabályozó hatóságok bejelentették, hogy önkéntes lépéseken keresztül fokozatosan kivonják a mesterséges színezékeket az élelmiszer-ellátásból. Arizona és Nyugat-Virginia már betiltotta a mesterséges színezékeket tartalmazó élelmiszerek iskolai forgalmazását, és több más állam fontolgatja a teljes körű betiltást.