A matematika felvételi vizsgán nem annyira a matematikai feladatok, hanem inkább a szöveg értelmezése jelenthette a nehézséget.
A negyedikeseké kifejezetten könnyű volt, a hatodikosoké és a nyolcadikosoké közepesen nehéz - így foglalható össze a matektanár véleménye a középiskolai felvételi tesztről.
Az Eduline által megkérdezett matematikatanár véleménye szerint a vizsgasorokban nem voltak váratlan fordulatok, azonban a hatodik és nyolcadik osztályos diákok számára egyes feladatok megfogalmazása kihívást jelenthetett.
Töreky Szilvia, a Webkurzus matematikatanára úgy véli, összességében a hatodikos és a nyolcadikos feladatsort matekból azért érezhették nehezebbnek a diákok, mert a hétköznapokban tömör, rövid információkkal találkoznak, azzal is nagyrészt videós formában. Ehhez képest a felvételin bonyolultan megfogalmazott szövegből kell adatokat és összefüggéseket kiszedniük, hogy meg tudják oldani a matematikailag egyébként nem túl nehéz példákat.
"Bár a matematikai feladatok nem voltak túl bonyolultak, a hatos feladatban, ahol zászlókat kellett színezni, a megfogalmazás már sokkal összetettebbnek bizonyult. Hasonlóképpen, a nyolcadik feladat, ami egy futóversenyt ölelt fel, szintén kihívást jelentett a szöveg értelmezése szempontjából" - magyarázta.
A negyedikesek matekfeladatsora "különösen barátságos, sőt talán túlságosan könnyű" lett, mint ahogy azt a szaktanár is megjegyezte. "A feladatok világosan és egyszerűen lettek megfogalmazva. Például a kutyás-macskás feladatnál a lényeges információkat kiemelték és aláhúzták, így gyakorlatilag irányították a diákok figyelmét" - tette hozzá. A tanár véleménye szerint azok a gyerekek, akik alaposan felkészültek, biztosan nem találkoztak komolyabb nehézségekkel a vizsgasor során.