A kormány váratlanul megváltoztatta álláspontját, és úgy tűnik, nem akadályozza meg a budapesti villamosok kifizetését. | 24.hu


Néhány nappal ezelőtt a Népszava beszámolt arról, hogy a 2022-23-as időszakban megrendelt 51 CAF-villamos közül már a nyolcadik érkezett meg tavasszal a BKV Vasúti Járműjavító Kft. Fehér úti telephelyére. Ugyanakkor a BKK kapcsolódó kifizetésekkel küzd, hiszen a számlák rendezése továbbra is elmarad. Jelenleg a kifizetetlen tartozások összege elérheti a 11,5 millió eurót, ami körülbelül 4,6 milliárd forintot jelent.

A BKK úgy számolt, hogy önerőként a villamosok árának a 0,56 százalékát kell kifizetnie, hiszen a projektet az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program részeként indították, a 30 százalékos előleget a kormány ki is fizett az uniós támogatás terhére. A kormány azonban addig nem hívta le az opciós tételeket, az hogy előző uniós finanszírozási ciklus véget ért, a mostani ciklusra vonatkozó IKOP Plusz részeként pedig nem írtak alá támogatási szerződést erre a célra.

Egy hétfői kormányhatározat nyomán Budapest számára mégiscsak bekerül az 51 új alacsonypadlós villamos szerelvény az IKOP Plusz-1.1.0-23 európai uniós pályázat kiemelt projektjei közé, ahogy arról a hvg.hu beszámolt. Ezen kívül a kormány egy másik határozatban 54,15 milliárd forinttal növeli a "tiszta üzemű városi-elővárosi közlekedés erősítése Budapesten és agglomerációs településein" program keretét.

Ha a kormány ezt nem teszi meg, akkor az is előfordulhatott volna, hogy a 30 százalékos előleget vissza kellett fizetni az EU-nak.

Related posts