Károly 150 ezer forintért hozzáférhet el elhunyt felesége mobiltelefonszámához.
A szolgáltató nem tanúsít semmiféle empátiát az ügyben, és makacsul ragaszkodik a szerződéses feltételekhez, pedig Károly számára lehetetlen a felesége nevére szerződött csomagdíjat kifizetni.
- A vállalat ügyvezetőjének is írtam külön egy levelet, de azt a választ kaptam a cégtől, hogy a szerződés nem módosítható. Pedig, miután egyedül maradtam, nem tudom mindkettőnk számláját minden hónapban állni a nyugdíjamból - panaszolta az özvegy a Blikknek.
A férfi és a felesége komplett csomagra kötött szerződést még 2023-ban, ami magába foglalta a tévéműsort, az internetet és két telefon-előfizetést internettel. Mindez 35 ezer forintba került havonta kettejüknek. Az asszony telefonja ebből nagyjából 10 ezer forintot tett ki, ezt szeretné feltöltőkártyára cserélni Károly, miután a párja az év elején váratlanul elhunyt.
A férfi értesítette a szolgáltatót a tragikus eseményről, de mint lapunknak nyilatkozta, a vállalat nem mutatott semmiféle empátiát, csupán egy formális, rideg válaszlevélben tájékoztatta, hogy a szerződés a halálozás ellenére is érvényben marad 2025 májusáig. Jocha Károly havonta megkapja a 35 ezer forintos számlát, mintha mi sem történt volna.
- Nem tudom elhinni, hogy nincsenek figyelembe vehető körülmények! Nem az a szándékom, hogy lemondjak erről a drága előfizetésről, csupán át szeretném váltani egy olcsóbb csomagra. Az én drága feleségem sajnos január 4-én váratlanul távozott az életből egy hirtelen infarktus következtében. Amikor végre lelkileg összeszedtem magam, március környékén ellátogattam az ügyfélszolgálatra, ahol közölték velem, hogy a szerződést bármilyen indokkal csak 150 ezer forintos büntetés fejében lehet módosítani - mondta elkeseredetten a férfi. - Ha valaki végleg eltávozik, az nem elegendő indok ahhoz, hogy a kizárólag őt megillető telefont lemondhassa az itt maradt családtag?
A Blikk megkeresésére a szolgáltató cég kommunikációs osztálya kifejezte részvétét az elhunyt előfizető családjának. A konkrét esetről nem tudtak részleteket adni, de általános tájékoztatást nyújtottak arról, hogy milyen lépések következnek a haláleset bejelentése után. Kiderült, hogy az örökösök számára több lehetőség is nyitva áll: dönthetnek úgy, hogy megszüntetik a már nem használt előfizetést, vagy akár a saját nevükön folytatják annak használatát.
A főszabály szerint az előfizető halálával, ha más jogosult nem lép a helyébe, a szolgáltatás megszűnik. A bejelentőnek nyilatkoznia kell, kívánják-e a szolgáltatásokat teljes egészében vagy azok valamelyikét tovább használni. A haláleset miatti átírás díjmentes, ahhoz semmilyen adminisztrációs költség nem kapcsolódik. A kommunikációs osztály szerint van olyan lehetőség, hogy egy korábbi havidíjas előfizetést a továbbiakban feltöltőkártyásként használhassanak. Hogy ezt miért tagadták meg Károlytól, arra viszont nem kaptunk választ.